Verenigd Koninkrijk

• By
  • 29 oktober 2015
  • Sticky

Afgelopen weekend ging ik met mijn zusje naar Londen. Zij heeft hier een half jaar gewoond en wou altijd nog graag eens terug naar deze stad. Ik moet een klein beetje op mijn vakantiedagen letten, dus gingen we voor één dagje. Minimaal één keer per jaar hebben wij ‘zusjesdag’, dan gaan we wat leuks doen met z’n tweetjes. Dit was wel een hele bijzondere zusjesdag! We gingen via SlangenReizen met de nachtbus. Wat vond ik er eigenlijk van?

Het programma
Het programma zag er als volgt uit:

• Vrijdagavond om 20.45 uur vertrekken uit Apeldoorn
  • Zaterdagochtend rond 07.00 / 07.30 uur aankomst in Londen
  • Vrije tijd in Londen! Bekijk hier hoe één dagje in Londen er uit ziet.
  • Zaterdagavond rond 19.00 uur vertrekken uit Londen
  • Zondagochtend rond 07.00 uur aankomst in Apeldoorn

Ik wist van te voren niet zo goed wat ik er van moest verwachten. Ik heb het geluk dat ik altijd en overal kan slapen, dus ik was er niet bang voor dat me dat de aankomende twee nachten niet zou lukken.

De reis
Bepakt en bezakt met een dekentje, broodjes, drinken en twee tassen waren we ruim op tijd in Apeldoorn. Na eventjes wachten kwam de bus er aan en waren wij helemaal klaar voor ons tripje naar Londen.

We reden nog langs een aantal andere opstapplaatsen en we hadden de grootste lol met z’n tweetjes. Vervolgens reden we door naar Duinkerken en daar stapten we om 04.00 uur op de Ferry. De overtocht naar Dover duurde ongeveer twee uur en we keken hier onze ogen uit. Het schip was veel groter dan we hadden verwacht. We konden hier lekker rustig zitten (of liggen zoals andere mensen), wat eten of drinken en onze telefoons opladen (jeeej!). Londen komt zo steeds dichterbij, wat hebben wij er veel zin in!

Lees ook: Een dagje Londen in foto’s

Vanaf Dover gingen we met de bus weer door; op naar Londen! Onze buschauffeur zette ons rond 07.30 uur midden in het centrum af; we waren in Londen! Nu kon onze zusjesdag echt beginnen.

Na een hele dag sjouwen en veel gezien te hebben (blogs hierover volgen uiteraard!), moesten we om 18.45 uur weer bij de bus zijn. Een prima tijd, want we hebben minimaal 11 uur in Londen gelopen. En na al dat gesjouw hadden wij ook wel weer zin om naar huis te gaan.

Wij hadden de pech dat we een tijdje moesten wachten op een aantal medepassagiers, maar konden gelukkig nog op tijd vertrekken. Om 23.00 uur kwamen we weer aan in Dover en stapten we weer op de Ferry richting Duinkerken. Ik heb werkelijk waar niks meegekregen van de terugreis, ik heb heerlijk geslapen! Voor ik het wist, waren we weer in Apeldoorn!

De bus
Wanneer je met SlangenReizen voor één dagje met de bus naar Londen gaat, ga je met een touringcar. Zo’n bus waar je vroeger ook altijd mee op schoolreisje ging ;-). Wij hadden een leuke buschauffeur met veel humor (maar dat had hij zelf niet door). De bus zat helemaal vol en het was een leuke groep mensen. Ik had eigenlijk verwacht dat we iets meer (been)ruimte zouden hebben, maar voor mijn 1.63 meter was het prima te doen :-)! Met alle luxe die wij zo langzamerhand gewend zijn, ging ik er eigenlijk ook een klein beetje vanuit dat er WiFi aanwezig zou zijn in de bus. Dit was echter niet het geval. Ik vond dit helemaal geen problem, want je rijdt ‘s nachts en de meeste mensen gaan slapen. Daarnaast zijn er in Londen genoeg plekken waar je wel WiFi kunt krijgen.

Wat vond ik er eigenlijk van?
De busreis viel mij zeker niet tegen. Doordat we ‘s nachts reisden, en dus veel sliepen, heb je niet door dat je relatief lang onderweg bent. Eigenlijk vond ik het juist wel een leuke ervaring! Dit is weer een heel andere manier van reizen. En ik ben zo’n type die absoluut alles wil meemaken ;-).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal weet of ik nog een keer voor één dag zo’n busreis ga doen. Ik heb dan wel heerlijk geslapen in de bus.. Toch kon ik goed merken dat mijn lichaam liever liggend slaapt :-). Na zo’n hele dag sjouwen is het gewoon heerlijk om weer tot rust te komen in bed. Het is dan wel zo fijn om er dan ook een overnachting bij te boeken.

Wanneer je de stad Londen al (goed) kent of je komt hier alleen maar om te shoppen, dan is het zeker goed te doen. Ga je voor de eerste keer, dan zou ik toch aanraden om langer dan één dag te gaan.

Ben je benieuwd hoe één dagje in Londen er uit kan zien? Bekijk dan mijn plog van deze dag!

De prijs
SlangenReizen biedt verschillende dagtochten aan. De dagtocht naar Londen bieden zij al aan vanaf € 39,95. Wil je meer weten over SlangenReizen en de verschillende dagtochten die zij aanbieden? Neem dan gerust even een kijkje op de website.

! Update !
Ondertussen ben ik weer voor één dag weg geweest, dit keer naar Parijs! In de zomer is het toch een heel andere belevenis dan in de winter.. We hebben een geweldige dag gehad. Lees meer over mijn Parijs-in-1-dag-avontuur:

Dit artikel bevat gesponsorde onderdelen. Ik ga geen samenwerkingen aan waar ik niet achter sta. Je leest hier alleen mijn persoonlijke mening.

11 Comments
  • Marcella

Leuk om te lezen, al lijkt zo’n dagtrip me onwijs vermoeiend. Ik wil overigens wel graag terug naar Londen. Ik was er in 2000 voor ‘t eerst en laatst!

• Maud

Het was ook redelijk vermoeiend, maar toch de moeite waard. Ik heb het geluk dat ik overal (ja echt overal) in slaap kan vallen, dus in zo’n bus is dat een makkie voor mij ;-).

• Tessa

Ik heb zo’n zelfde reisje gedaan, alleen liepen de tijden bij ons een beetje anders dan gehoopt: 00:30 uur opgestapt in Dordrecht en we waren de volgende dag om 12.00 uur in Londen (een reis van 11,5 uur!!). Vervolgens werden wij pas weer om 23:30 uur s’avonds opgehaald. Om 11.30 uur de volgende ochtend weer op de opstapplaats (reistijd 12 uur!!). Nou vind ik 24 uur reizen voor 11 uurtjes Londen wel wat overdreven. Helemaal gesloopt was iedereen. Aardige chauffeur, fantastische stad, maar dit doe ik echt nooit meer

• Maud

Aaah, dat is jammer Tessa! Was dat ook via SlangenReizen? Kan me voorstellen dat je dan behoorlijk gesloopt bent. Jammer dat het zo gelopen is, want ik vind zo’n dagje juist wel heel leuk. Compleet weer een keer wat anders!

• Goedkope busreis

Hahaha, dit beschrijft precies mijn gedachten over busreizen. Het valt niet tegen, maar je moet zeker geen luxe verwachten. Ik kan alleen niet helemaal opmaken waar die foto is genomen, waarbij jullie op de bank/grond liggen te slapen.

Ik had laatst een directe verbinding naar Londen. Reistijd ongeveer 11 uur, matige beenruimte, mp3 met oortjes in, goede stoelen en zelf had ik voldoende eten/drinken mee. Er komt sowieso een volgende keer, maar dan neem ik wel een kussen voor me nek mee.

• Maud

Haha, dat is grappig om te lezen. Waar iedereen op de grond slaapt, is op het schip ;-). Ik vond het eigenlijk allemaal best prima..

• Carla

Ik ga in augustus met mijn dochter van 13 en ben heel benieuwd leuk om dit even te lezen, dan weten we een beetje wat ons te wachten staat.

• Maud

Wat leuk Carla. Ik weet zeker dat jullie er een hele leuke dag van gaan maken! Wij hebben het heerlijk gehad. In september ga ik zelfs nog een keer, maar dan naar Parijs 🙂

• Mirjam | Touringcar Chauffeur

Heb dit laatst ook naar Parijs gedaan. Zo’n dagtrip is inderdaad echt vermoeiend/slopend, maar het helemaal waard! Het zijn mega effectieve dagen vol met indrukken en bezigheden, waarna je de gehele terugreis moet slapen om je energielevel weer op pijl te brengen. Pas in de week erop begint het nagenieten.

• Michael v N.

Wij ( mijn dochter van 20 en ik 47) gaan vanavond met de bus naar Londen. Zouden eerst gisteravond gaan vliegen maar door het weer is dit geannuleerd. We wilde perse toch gaan en daarom nu maar met de bus. I.p.v. 2 dgn Londen nu maar 1 dg. We kennen Londen heel goed ik ben er al 6x geweest en mijn dochter heeft er half jaar gewoond en gewerkt. Maar 1e x nu met de bus. Nog tips voor wat mee te nemen voor in de bus.

• Maud

Wat jammer dat de vlucht is geannuleerd en jullie nu maar voor 1 dag naar Londen gaan.. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken! Ik zou zo min mogelijk meenemen voor in de bus. Je kunt spullen achter laten in de bus, maar dit is allemaal op eigen risico. Wanneer je bijvoorbeeld een kussen en/of dekentje zou meenemen, zou je die waarschijnlijk mee moeten slepen in Londen. Zonde! Ik zou zo min mogelijk meenemen.. Wellicht iets te eten en te drinken.. In ieder geval heel veel plezier in Londen!