Onze route(s) door Ibiza

Meestal brengen wij onze vakanties door in Griekenland, maar toch besloten we om deze keer een ander (ei)land te ontdekken. Bij toeval kwamen we uit bij Ibiza. Aangezien het eiland zo hip & happening is, waren we wel nieuwsgierig geworden en wilden we er graag naar toe. Het voordeel van Ibiza is dat er altijd van alles te doen is op het eiland, ook als het niet zo’n mooi weer is.

We huurden (via EasyTerra) voor de hele week een auto, zodat we op ons gemakje het eiland konden bekijken. Wisten wij veel dat we enorm veel geluk zouden hebben met het weer? We konden vrijwel de hele week aan het zwembad liggen en mede daardoor hebben we eigenlijk veel te weinig van het eiland gezien.

huurauto ibiza

Wij verbleven in de plaats Sant Antoni en vanuit hier hebben we verschillende plekjes op het eiland bezocht. Net als in Chalkidiki gingen we vooral ‘s morgens op pad om vervolgens ‘s middags te chillen. Zo kunnen we nog wat zien van de bestemming, maar houden we toch ook rekening met Madame. Ik vind dit altijd een hele fijne verdeling!

Ibiza plog

We verdeelden onze route(s) daardoor in verschillende dagen en kwamen op veel mooie plekjes. Van baaitjes tot bosweggetjes en van toeristische trekpleisters tot rustige dorpjes.

Dag 1: Vanuit Sant Antoni hebben we de westkust van Ibiza bekeken. We probeerden zo hoog mogelijk te komen op Sa Talaia (de hoogste berg van Ibiza)  en kwamen daardoor op de meest rare bosweggetjes terecht, wat een mooie natuur heeft Ibiza! We reden langs een aantal mooie baaitjes en deden verder lekker rustig aan.
Dag 2: Vanuit Sant Antoni reden we naar de hippiemarkt Las Dalias. Daarna reden we door naar Santa Gertrudis de Fruitera, een schattig klein en rustig dorpje. Vanuit daar reden we door naar Cala d’Hort om de beroemde rots Es Vedra te bekijken.
Dag 3: Op de derde dag reden we naar Ibiza-Stad om daar het oude centrum op te zoeken. We waren hier ‘s morgens redelijk vroeg en ook toen was het er heerlijk rustig. Wat een mooie plek!

huurauto ibiza

Tussen de langere routes door reden we af en toe nog een beetje doelloos rond en genoten we vooral van het mooie eiland. Af en toe stopten we onderweg op mooie plekjes, zodat ik uitgebreid mijn foto’s kon maken. 😉 In april is Ibiza nog heerlijk rustig en vind je er redelijk weinig toeristen, fijn! Zoals ik al vertelde.. We hebben uiteindelijk veel te weinig gezien, maar de plekken die we wel hebben gezien vonden we prachtig!