Ierland

• By
  • 25 september 2016
  • Sticky

Samen met een vriendin ging ik een weekendje naar Belfast. Wij hadden een heerlijk weekend  (even niet moederen enzo) in een geweldige stad! We hebben veel gezien, veel gegeten & gedronken, veel gelopen en vooral heel veel gelachen!

Belfast

Vervoer

• Vrijdags vertrokken wij om 14.30 uur vanuit Schiphol. We vlogen met KLM in een Fokker 70 (hier kunnen maximaal 80 passagiers in). Om 14.55 uur landden wij in Belfast, het was hier toen 1 uur vroeger. We vlogen dus in ongeveer 1 uur en 25 minuten naar Belfast.
  • In het vliegtuig dronken we allebei 1 wijntje en kregen we allebei 1 wrap. Jammm! Dit was zowel de heenweg als de terugweg :-).
  • Vervolgens reden we met een taxi naar het hotel. Dit duurde maar 12 minuten en kostte ons £ 10,-.
  • De terugweg met de taxi duurde het 10 minuten en kostte het ons £ 8,50.
  • Ook de terugweg duurde het vliegen 1 uur en 25 minuten.

Lees ook: Parijs in 1 dag – de cijfers

KLM

Overnachten

• We waren 3 dagen en 2 nachten in Belfast. We sliepen in het Radisson Blu Hotel in kamer 316. Helaas heb ik niet genoteerd hoeveel uren en minuten we hier precies sliepen ;-).
  • De overnachting was inclusief ontbijt, dus we hebben hier ook 2 keer ontbeten.

In de stad

• Eigenlijk wilden we een fiets huren. Maar toen we eenmaal aan het lopen waren, beseften we dat dat niet nodig was..  Op dag 1 liepen we 11,08 km, dit waren 17.151 stappen. Op dag 2 liepen we 12,08 km, dit waren 18.754 stappen. En op de laatste dag liepen we 7,16 km, dit waren 10.714 stappen. In totaal liepen we dus ruim 30 kilometer!
  • We hebben maar 1 keer niet gelopen en zijn toen met de bus gegaan.
  • In totaal hebben we 6 bezienswaardigheden bezocht.
  • De Peace Walls vond ik het meest interessant, deze zijn in totaal maar liefst 21 kilometer lang!

Peace Wall - Belfast

Lees ook: Wat te doen in Belfast

Eten en drinken
Ik ben gek op eten & drinken, dus ook in Belfast. Eigenlijk wil ik deze cijfers helemaal niet vermelden, hahaha! 😉

• Wij dronken per persoon 3 wijntjes, 4 biertjes, 1 fris, 7 koffie en 2 water.
  • We hebben 2 keer een heerlijk diner gehad en 1 keer een heerlijke lunch.
  • Als tussendoortje at ik 1 scone en 1 muffin en mijn vriendinnetje 2 muffins.
  • In totaal bezochten we 3 pubs.

Eten & drinken - Belfast

Budget

• Wij pinden £ 100,- per persoon en dit was precies genoeg voor het hele weekend!
  • We gaven £ 109,85 uit aan eten & drinken.
  • We gaven £ 28,85 uit aan souvenirs en £ 10,- aan kleertjes voor onze meisjes.
  • In totaal gaven we £ 21,50 uit aan de taxi en bus.
  • We kochten voor ongeveer £ 10,- een paar boodschappen.
  • Uiteindelijk hielden we nog ongeveer £ 25,- over en dit gaven we op het vliegtuig uit aan koffie, souvenirs en een spelletje.
  • £ 1,- was ongeveer € 1,19..

Belfast

Meer over Belfast

24 Comments
  • Jonna@Burgertrutjes

Belfast lijkt me erg leuk! Je hotel lijkt me ook erg leuk waar jullie hebben geslapen.

• Maud

Belfast is geweldig! Ons hotel was inderdaad ook erg fijn – daarover later meer :-).

• Aniek | travelwriter.nl

Haha, wat leuk om alle cijfers te lezen. Ideaal ook dat je in 10 minuten bij je hotel bent en hierna overal naartoe kan lopen. Bij een korte stedentrip is het wel zo fijn als je niet te veel tijd kwijt bent aan busreizen. 🙂

• Maud

Is een keer weer wat anders he!? 😉 Dit was allemaal echt ideaal zo!

• Yvonne

Leuk om te lezen en jemig wat hebben jullie veel gelopen zeg! Die peace walls lijken mij ook interessant. Mooie foto-opportunities ook bij dit soort kunst altijd!

• Maud

Whaah, dat kun je wel zeggen ja! Ik voelde het ook vooral heel goed in mijn heupen, haha! De peace-walls waren geweldig, een van mijn favoriete plekken in Belfast!

• Anita

Wat leuk om je stedentrip in cijfers samen te vatten! Klinkt als een fijn weekend. Misschien ga ik tijdens mijn volgende stedentrip ook een keer mijn stappen tellen. Ik loop ook altijd zo ontzettend veel. In Dublin heb ik wel een fiets gehuurd, maar dat was niet zo’n succes. Ik moest erg wennen aan het links rijden en de fietspaden hielden af en toe zomaar op. Dan reden we ineens op de drukke weg tussen allemaal grote bussen. Misschien de verkeerde route gekozen… De peace walls lijken mij trouwens ook heel interessant.

• Maud

Ik vind het zelf ook erg leuk om zo’n cijfer-overzicht weer even terug te zien, vooral van korte tripjes is dit leuk (en goed bij te houden 😉 haha!). Achteraf ben ik ook blij dat we geen fiets gehuurd hebben, dat links rijden zou voor mij ook enorm wennen zijn! De Peace Walls vond ik geweldig; binnenkort vind je hier meer over! 😀

• Sanne

Slim dat je dit bij hebt gehouden. Ik let er zelf eigenlijk niet zo op.

• Maud

Haha, ik ook niet! Maar het leek me een leuk overzicht, dus heb ik van allerlei dingen bijgehouden!

• Stephanie | Expeditie Aardbol

Haha leuke invalshoek voor een verslag! Belfast klinkt goed (en ook helemaal niet zo duur!), ik schrijf ‘m op mijn immer groeiende lijstje met mooie bestemmingen!

• Maud

Belfast is goed! En niet duur inderdaad! Zo leuk!

• Jenny - ikreis.net

Wat grappig dat je al deze getallen zo precies bij houdt!

Belfast lijkt me een leuke stad. Fijn dat je ook zonder Fenne kan genieten van een werkendje weg.

• Maud

Hihi, leek me wel een keertje leuk! Belfast is geweldig en ik vind het heel belangrijk om af en toe ook te genieten zonder Fenne. Ik ben de meest trotse moeder die er is (duhhh!), maar ik ben niet alleen maar haar moeder 😉 Ik ben ook nog vrouw, zus, dochter, vriendin, collega, etc.! Hahah

• Carolien | Dream the World

Wat grappig, zo’n stedentrip in cijfers! Gelukkig onthou ik nooit hoeveel ik eet en drink tijdens ons jaarlijkse vriendinnenweekend. Bij ons is het vaak van terras naar eettentje en oja tussendoor bekijken we of winkelen we wat haha

• Maud

Wij besloten dit keer om echt iets van de stad te zien; die hapjes en drankjes doen wij in het weekend thuis wel 😉 hahaha!

• Denise - Follow my footprints

Ik ben er nog nooit geweest,maar wie weet,ooit. En lekker, een flesje wijn onderweg. Soms durf ik dat niet te bestellen, zeker als ik alleen ben, maar ik kan er altijd wel van genieten. 😉

• Maud

Serieus niet!? HAHA; ik ben gek op wijn en ik wil het altijd wel bestellen – ook als ik alleen ben. Hahahah

• Kelly | Dutchie on the Road

Ik ben nog nooit in Belfast geweest. Zo te lezen hebben jullie je meer dan prima vermaakt 🙂 . Wat een leuke manier om een stedentrip samen te vatten. Ik houd eigenlijk zelden de cijfertjes bij als ik heel eerlijk ben. Ik heb het dit jaar in Thailand wel geprobeerd, maar ik vergeet dan weer de helft.

• Maud

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de cijfers ook nooit bijhoud, mar het leek me wel een leuke manier van samenvatten! Voor een hele vakantie is het bijna niet te doen, maar zo’n weekendje moet nog wel een keer lukken, haha.

• Jessica

Prijzen vallen me eigenlijk best mee voor een stedentrip! 🙂 Belfast lijkt me heel gaaf en interessant met die geschiedenis.. Ben benieuwd naar meer blogs over Belfast!

• Maud

De prijzen vielen mij ook zeker mee! Toen ik erachter kwam dat ze hier betalen met ponden, was ik meteen bang voor de Londen-prijzen, haha!

• Marcella

Leuk, zo feitjes-blog! Ik ga ook zoiets in elkaar zetten over onze roadtrip Amerika & Canada. Geinige weetjes 😉 Jullie hebben veel gelopen joh! Doen wij ook altijd veel tijdens een stedentrip. Ook wel lekker, veel in beweging zijn!

• Maud

Leuk dat ik je heb kunnen inspireren 😀 Ben benieuwd naar jullie cijfers en feitjes!