Griekenland

• 21 september 2016
  • Sticky
Route Kassandra

In totaal hebben wij nu zes Griekse eilanden bezocht. Ik was dan ook enorm nieuwsgierig naar het vaste land! Dus besloten we om deze zomer naar het vaste land van Griekenland te gaan, we gingen naar Chalkidiki. Kassandra is een van de drie schiereilanden van de regio Chalkidiki. Dit schiereiland heeft mij echt ontzettend verrast! Wij reden een paar hele mooie routes door Kassandra in Chalkidiki. Ik kan nu alleen maar met nog meer overtuiging zeggen dat Griekenland – ook het vaste land – écht prachtig is! Ik kan niet wachten tot we ook eens een stedentrip naar Athene gaan doen, dat lijkt me zo gaaf!

Wij verbleven in het plaatsje Pefkochori. Dit plaatsje ziet er behoorlijk toeristisch uit, maar de enige toeristen die ik heb gezien waren Bulgaren en Grieken. Het stadje heeft een gezellige boulevard met veel winkeltjes, restaurantjes en een mooi strand. Vanuit Pefkochori verkenden wij met een huurauto de verschillende dorpjes en strandjes in deze prachtige omgeving. Terwijl wij van dorpje naar dorpje reden, besefte ik me wederom weer dat Griekenland (tot nu toe) écht mijn favoriete vakantieland is. Het landschap in de regio Kassandra was heel heuvelachtig met veel mooie velden, olijfbomen en pijnbomen.

Lees ook: Kassandra in Chalkidiki heeft mij zo verrast!

Chalkidiki

Sinds ons reisteam is uitgebreid van 2 naar 3 personen – en wij dus reizen met een baby – zien onze dagen op vakantie er toch heel anders uit. Voorheen waren we de hele dag op pad. Nu zijn we veel meer bij het appartement, omdat Madame natuurlijk overdag haar slaapjes nog heeft. Tijdens onze laatste vakantie hebben we gelukkig nog heel veel van de omgeving kunnen zien. We besloten om ‘s morgens de omgeving te verkennen, zodat Madame ‘s middags kon slapen, spelen en zwemmen.

We besloten om elke dag een ander deel van Kassandra te bekijken: het zuiden, de oostkant en de westkant. We reden door de mooiste (niet toeristische) dorpjes, ontdekten rustige en afgelegen strandjes en konden op die manier optimaal genieten van al het mooist wat Kassandra, Chalkidiki te bieden heeft.

Route Kassandra

Dag 1: Vanuit Pefkochori reden we naar Paliouri, Loutra, Nea Skioni en Chaniotis.
Dag 2: Vanuit Pefkochori reden we naar Chaniotis, Nea Skioni, Kalandra, Posidi, Kassandria, Afytos en Kallithea.
Dag 3: Vanuit Pefkochori reden we nog een keer naar het zuiden, maar gingen nu door naar Xina en Kanistro.

Op andere dagen reden we nog een keer naar de plaatsjes die relatief dichtbij waren en die we erg leuk vonden, dit waren onder andere Chaniotis en Kallithea. Soms reden we ook ‘doelloos’ rond om op die manier de mooiste plekjes te ontdekken. Zo fijn! Het schiereiland Kassandra in de regio Chalkidiki is een stuk kleiner dan je in eerste instantie zou verwachten. In een week tijd hebben we veel kunnen zien en doen. Kortom: een perfecte vakantie met ons drietjes!

Route Chalkidiki

Nog meer routes door Griekenland

Het vaste land van Griekenland is ontzettend de moeite waard, misschien is het hier nog wel mooier dan op de Griekse eilanden! Yvonne maakte een roadtrip door Noord-Griekenland en heeft mij super enthousiast gemaakt!

Meer over Kassandra, Chalkidiki:

11 Comments
  • Denise - Follow my footprints

Leuk dat we allebei net een andere landtong van Chalkidiki ontdekt hebben, en toch is de bovenste foto heel herkenbaar. Ik hoop vandaag mijn post over Sithonia klaar te hebben. Fijn dat jullie een auto hadden. Ook al gaan er bussen, om echt alle leuke plaatsjes en strandjes te ontdekken is dat eigenlijk wel nodig.

• Maud

Whaaah, Sithonia staat ab-so-luut op mijn wishlist! Geef me even een seintje als het artikel online staat, dan kom ik bij jou lezen én dromen! Hihi.

• Kirsten | Travelaar.nl

Moooi! Dat moet idd wel wennen zijn zeg, opeens heel anders “moeten’ reizen nu met een baby, maar zo te zien vermaken jullie je alsnog prima! Gaaf om zo’n mooie regio met de auto te ontdekken..

• Maud

Het is inderdaad even wennen, maar eigenlijk vind ik het juist veel leuker met haar! De regio was echt prachtig, ik zou er graag meer van zien!

• Sanne

Bij Griekenland denk ik vaak aan de eilanden. En eigenlijk is dat stom, want het vastenland zelf heeft ook veel moois te bieden. Dat blijkt maar weer uit je post! Was het erg wennen om te reizen met zijn drieen? Wel heel gezellig natuurlijk!

• Aniek | travelwriter.nl

Wat mooi! In 2017 ga ik weer terug naar Griekenland. Al heb ik tot nu toe eigenlijk alleen Athene verkend, dus er is nog zo ontzettend veel te zien en te ontdekken!
    Soms is het ook goed om op reis wat meer rust te nemen in plaats van van hot naar her te rennen. In Griekenland aan het water liggen lijkt me dan ook geen straf. 🙂

• Stephanie | Expeditie Aardbol

Wat leuk dat jullie zoveel gezien hebben! Ik ben tot op heden alleen nog maar op Kreta geweest, dus helaas weinig beeld van het echte Griekenland.

• Maud

Aah, dat is jammer zeg! Ik kan je alleen maar aanraden om meer van Griekenland te ontdekken.

• Carolien | Dream the World

vorig jaar verraste het Griekse vasteland ons ook. Ik wilde nooit naar Griekenland, omdat ik altijd alleen maar over die all inclusive verhalen hoorde, niks voor mij. Maar oh wat hebben wij van onze rondreis door Noord Griekenland genoten. Gewoon lekker op de bonnefooi, van b&b naar hotel.

• Maud

Toch grappig! Als ik denk aan ‘all inclusive’ denk ik meteen aan Turkije en eigenlijk nooit aan Griekenland; fijn dat Griekenland jullie zo positief verrast heeft!

• Herfstvakantie in Griekenland - check deze vakantieadresjes!

[…] naar een eiland maar juist het vasteland van Griekenland bezoeken? Maud heeft uitstekende tips voor […]