Update #1 van mijn sportavontuur

Ik dacht echt dat het er nooit meer van zou komen. Maud die gaat sporten.. Ik geniet altijd veel te veel van honderden dingen en sporten hoort daar op de een of andere manier niet bij. Maar de komende weken ga ik dus de uitdaging aan.. Ik ga sporten. En niet zomaar sporten, maar sporten met een Personal Trainer. Ik heb de eerste twee weken al achter de rug en vandaag deel ik een update met jullie. IK BEN NOG NOOIT ZO PERSOONLIJK GEWEEST!!

Sportavontuur - Maudgeniet.nl

Met de billen bloot.. Doodeng!

Jeetje, doodeng vind ik dit.. Vandaag ga ik op mijn blog persoonlijk zijn. Voor mij voelt het alsof ik compleet met m’n billen bloot ga. Ik dacht namelijk dat ik helemaal niet hoefde af te vallen en dat ik echt niet mocht klagen met mijn lichaam. Na twee zwangerschappen weeg ik nog geen 60 kilo en een paar dagen na de bevalling kon ik mijn strakke skinny jeans alweer aan.

Dus stapte ik tijdens mijn intakegesprek op de weegschaal en dat werd toch een klein beetje een tegenvaller, haha! Ik werd in een klap met mijn neus op de feiten gedrukt. Mijn gewicht is 58,9 kg. Niks mis mee voor iemand die 1,63 meter is en 26 jaar jong is. Maar nu komt het..

  • Voor iemand met mijn lengte en lichaamsbouw is het gezond om tussen de 21% en 32,9% vet te hebben. Ik zat maar liefst op 31,6%. Dat is nog binnen de grenzen, maar zeker wel aan de hoge kant.
  • Dit kwam zelfs neer op 18,6 kg. Hallo! Ik heb gewoon bijna twintig kilo vet in mijn lichaam! En op zich is dat niet erg en klinkt het allemaal een stuk erger dan dat het is. Maar aangezien ik niet zoveel spieren heb (zie het punt hieronder), is dat net ietsjes te veel voor mijn lengte en lichaamsbouw.
  • Daarbij kwam ook nog eens dat ik ‘maar’ 38,2 kg aan spieren heb. Dit is onder het nulpunt.. OEPS! Werk aan de winkel dus..
  • En nog een grappig feitje waar je eigenlijk niks aan hebt.. Mijn botten wegen 2,1 kg.
  • Om het beeld af te maken; mijn buikomtrek is op dit moment 86 cm. Ik gooi het nog steeds op ‘slapheid’ van de zwangerschap, maar het houdt een keer op met smoesjes verzinnen! 😉

Lees ook: Sporten met een Personal Trainer..

Sportavontuur - Maudgeniet.nl

Doelen stellen

Aan de hand van deze resultaten hebben we een doel gesteld. Of nou ja, mijn Personal Trainer heeft doelen gesteld. Want ik heb geen idee wat haalbaar is. In totaal ga ik een traject aan van 12 weken en het is de bedoeling dat ik na die 12 weken maar liefst 5 kg (!) vet verlies. Uiteraard gaan we gewicht compenseren met het opbouwen van mijn spiermassa. Want het opbouwen van die spiermassa is op dit moment het meest belangrijk voor mij en mijn lichaam. En hopelijk zorgen we er ook meteen voor dat ik meer kont, minder buik krijg.

Extra leuk: bij HELD hangt een groot spandoek waar iedereen (anoniem) zijn of haar doel mag opschrijven. Dit motiveert natuurlijk alleen nog maar meer! Ik schreef er heel mooi en duidelijk mijn doel op; nu moeten we dat nog halen!

People with goals succeed. Because they know where they are going!

Sportavontuur - Maudgeniet.nl

Sporten bij HELD

Ik dacht altijd dat Personal Training niet of nauwelijks voorkwam in ‘het oosten van het land’. Ik vond dat echt iets voor in de randstad. Geen idee waarom, maar het zal wel weer eens te maken hebben met vooroordelen, haha. Maar het is dus ook gewoon mogelijk om in Oldenzaal te sporten met een Personal Trainer.

Ik moet toegeven dat ik het de eerste keer ontzettend spannend vond en niet wist hoe hoog de verwachtingen lagen. Maar Mireille is een fijne Personal Trainer! Ze maakt een Plan van Aanpak voor mij en stuurt me regelmatig appjes met tips en vragen hoe het gaat met die verrekte spierpijn. Als ze op Instagram ziet dat ik weer eens ergens zit te lunchen, kan ze het niet laten om er een opmerking over te maken. 😉 Hihi, zo leuk vind ik dat!

Sportavontuur - Maudgeniet.nl

Daarnaast is het erg fijn om te trainen bij HELD. Het is er tijdens de momenten dat ik sport lekker rustig. Dit is iets wat ze bewust zo creëren, zodat werkelijk iedereen zich op zijn/haar gemak voelt tijdens het sporten. Fijn! Hierdoor heb ik -in tegenstelling tot andere sportscholen- nooit het gevoel dat iemand mij zit aan te gapen, omdat ik weer eens iets fout doe. Hihi. Ook denken ze mee in gezonde voeding, zodat het voor mij makkelijker wordt om mijn doelen te halen.

 

De komende weken..

De komende weken gaan we ons met de trainingen natuurlijk richten op mijn doel, maar ook gaan we ons qua trainingen vooral richten op mijn core. Deze gaan we een stuk sterker maken en dan komt er vanzelf meer spiermassa. Daarnaast ga ik de komende weken mijn eetpatroon bijhouden (van glaasjes water en snacks tot complete maaltijden). Vervolgens gaan we samen kijken of daar nog iets aan kan/moet veranderen. Uiteraard ga ik zeker nog vaker updates delen, zodat jullie een beetje op de hoogte kunnen blijven. En na dit traject ga ik natuurlijk met jullie delen of ik mijn doelen heb gehaald. Damn, wat spannend allemaal!

 

Disclaimer: Voor mij is dit een heel persoonlijk artikel en stiekem vind ik het een beetje ‘eng’ om dit te delen. Met dit artikel wil ik absoluut niet zeggen dat ik te dik ben of ongezond leef, want ik weet wel dat dat niet het geval is. Uiteraard wil ik ook zeker niemand kwetsen met dit artikel. Daarnaast zijn alle genoemde cijfers gebaseerd op mijn lichaam en dit is voor iedereen verschillend. Voor de een is 18 kg vet bijvoorbeeld juist gezond en voor de ander is dit wat aan de hoge of zelfs lage kant. Trek dan voor jezelf ook geen conclusies uit dit artikel. 🙂 

 

Sharing is caring!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

2 thoughts on “Update #1 van mijn sportavontuur

  1. Leuk dat je met een personal trainer aan de slag gaat Maud! Lijkt me heel interessant en leerzaam! Ik heb in de afgelopen weken met een voedingscoach gewerkt, dat was ook best leerzaam. Ik ben nu zelf wat meer gaan sporten, dus ik hoop dat ik daar wat kilo’s door kwijt raak. Maar eigenlijk is het veel fijner om precies te weten waar je aan werkt, zoals jij! Succes lady!

    1. Een voedingscoach lijkt mij ook wel wat.. Maar sporten met een Personal Trainer is al ontzettend fijn! Ik weet inderdaad precies waar ik aan werk en vooral ook waarom.. Wordt vervolgd! 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *