Genieten

Mijn sportavontuur 2.0

  • By
  • 20 maart 2018
  • Sticky
Sportupdate / Maudgeniet.nl

Het is alweer ruim twee maanden geleden dat ik een laatste update schreef over mijn sportavontuur. Het traject met mijn Personal Trainer zit er helaas op, maar dat wil niet zeggen dat het sporten ook gestopt is. Stiekem ben ik enorm trots op het resultaat wat ik heb behaald tijdens het traject met mijn Personal Trainer. Niet alleen omdat ik in 12 weken tijd bijna 4,5 kilo vet ben kwijtgeraakt, maar zeker ook omdat ik het sporten heb doorgezet. And guess what!? Ik vind het nu ontzettend leuk!

Van zwangere zeekoe tot #fitmom!

Geintje natuurlijk, ik was helemaal geen zeekoe. Wel hartstikke zwanger, maar ik mocht niet klagen. Ook na de zwangerschap kon ik gelukkig al snel weer mijn eigen kleding aan. Maar laten we eerlijk zijn: na twee zwangerschappen was mijn lichaam toch heel erg veranderd. En dus begon ik aan een traject met een Personal Trainer van Held. Eerlijk gezegd vond ik dat best een beetje spannend, want ik had geen goede ervaringen met ‘sporten na de zwangerschap’. Bij mijn vorige sportschool kon namelijk niemand mij vertellen welke oefeningen wel of niet goed waren voor mijn ‘net bevallen lichaam’. Gelukkig wisten ze dat bij Held wél heel goed. Tijdens mijn eerste training werd zelfs gevoeld of mijn buikspieren alweer helemaal op de juiste plek zaten. Zo kon ik met een relaxed gevoel beginnen!

De eerste weken vond ik het loodzwaar! Mijn lichaam was natuurlijk niks meer gewend en daarnaast ben ik ook nog eens gek op lekker eten. Ik was niet alleen na een training moe, maar zeker ook de dagen er na. Maar naarmate ik resultaat begon te zien, begon ik het toch steeds leuker te vinden! Ik had ook echt een hele leuke Personal Trainer en na 12 weken vond ik het gewoon jammer dat mijn traject was afgelopen! Ik wilde graag dat sporten ‘een onderdeel van mijn leven werd’ en dus wilde ik na dit traject niet stoppen met sporten. Ik wilde een #fitmom worden! 😉

Sporten met HELD - Maudgeniet.nl

Van Personal Training naar Small Group Training
Ik overlegde met mijn PT wat ik het beste kon doen en zij stelde voor om eens een Small Group Training te proberen. Tijdens deze circuit-trainingen (afgewisseld met kracht- en conditietraining) train je in een klein groepje van maximaal 8 personen. Iedereen doet een een andere oefening en zo draai je dan na een tijdje door naar een volgende oefening. Op deze manier ervaar je eigenlijk nog steeds de motivatie van een Personal Trainer, maar je bent toch lekker bezig in een groepje. Ook voor deze trainingen word ik regelmatig gewogen, zodat ik steeds kan blijven werken aan mijn persoonlijke doel. Zelfs mijn oefeningen tijdens de Small Group Training worden regelmatig iets aangepast. Zo fijn! Deze training volg ik nu een keer per week, maar in april wil ik dit toch echt twee keer per week gaan doen. Ik vind het sporten nu heerlijk om te doen en een keer vind ik eigenlijk te weinig. Soms schrik ik van mezelf als ik dit soort dingen denk of zeg! 😉 Een paar maanden terug had ik dit nooit van mezelf verwacht!

De resultaten van mijn laatste meting:
Ik vind het erg fijn dat ik nog regelmatig op de weegschaal sta bij Held. Ik moet zeggen dat ik echt meer dan tevreden ben met mijn gewicht en vooral met de hoeveelheid vet in mijn lichaam. Die is op dit moment echt minimaal en daar ben ik zo blij mee! Nu wil ik me vooral gaan richten op mijn spiermassa, dat mag van mij namelijk nog wel iets meer worden.. De resultaten van mijn laatste meting:

  • Op dit moment weeg ik 55,1 kg.
  • Ik heb 25,9% vet. Dit komt neer op 14,3 kg!
  • Mijn spiermassa is op dit moment 38,7 kg.
  • Mijn buikomtrek is 78 cm.

Grappig feitje. Tijdens de metingen kun je ook jouw metabolische leeftijd zien, dit kun je zien als jouw ‘biologische leeftijd’. Zelf ben ik 26 jaar, maar tijdens de eerste meting was mijn ‘echte leeftijd’ 30 jaar! Tijdens mijn laatste meting was dit 18 jaar! 

Spieren opbouwen
Mijn voedingsplan is nu aangepast, zodat ik mijn spiermassa kan opbouwen. En geloof me.. Afvallen is niet makkelijk, maar spieren opbouwen is ook niet makkelijk! Ik moet nu veel meer calorieën eten op een dag.. En met Big Mac’s en zakken chips zit ik zo aan het maximale wat ik moet eten op een dag, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling! 😉 Juist met gezonde voeding wil ik meer spieren opbouwen en nu komt er dus weer even een fase dat ik moet nadenken over wat ik ga eten. Maar ook daar vind ik vast weer snel mijn weg in!

 

3 Comments
  • Nicole Orriëns

    Wat heerlijk dat je er nu ook echt plezier in hebt gekregen. Dat maakt het ook makkelijker om er mee door te gaan.

    • Maud

      Absoluut! Ik voel me soms een echte fitmom, hahaha!

  • Marcella

    Onwijs goed dat je zo bent gaan genieten van sporten en gezond eten. Je bent een echte fitmom! Vooral met die gewichten, stoere foto lady!

Leave a Reply