Genieten

Jaaroverzicht 2018: absoluut genieten!

• By
  • 26 december 2018
  • Sticky
Maudgeniet.nl jaaroverzicht

Time flies when you are having fun! I KNOW! Ik kan alleen maar zeggen dat afgelopen jaar voorbij is gevlogen: twee keer met je ogen knipperen en het is alweer 2019. Ik merk het niet alleen aan mezelf, zeker als ik naar de meisjes kijk. Saar is veranderd van ini mini baby tot alles-zelf-kunnende dreumes (denkt ze zelf) en Fenne is een écht meisje geworden die ons de oren van de kop kletst en aankomend jaar gewoon al naar de basisschool mag. Man man man, het gaat mij allemaal soms net iets te snel. Maar voordat ik alleen maar in de toekomst ga kijken, wil ik vooral heel graag even terugblikken op afgelopen jaar. Want wat was het een fijn jaar; we hebben zo veel leuke dingen gedaan en meegemaakt en ook Maudgeniet.nl is weer gegroeid, blij mee!

Januari – Februari – Maart

In januari ging ik naar de Kamer van Koophandel om Maudgeniet.nl in te schrijven, wat was ik trots en wat is dit een enorm goede keuze geweest! Maar januari is ook de maand van de liefde, in 2018 hadden Jasper en ik maar liefst 10 jaar verkering! Dat vierden we samen met onze meisjes tijdens een heel gezellig weekendje weg naar Landal Esonstad, we gingen zelfs nog een dagje naar Schiermonnikoog! Niet veel later bereikte ik een nieuwe mijlpaal, ik ging namelijk voor het eerst op wintersport! Vijf dagen lang genoot ik van het heerlijke winterse leven in Zuid-Tirol, wat een toffe ervaring was dat!

Wintersport in Zuid-Tirol / Maudgeniet.nl

Weekendje weg: Landal Esonstad in Anjum (Friesland) | ★ Op wintersport in Zuid-Tirol | ★ Sneeuwschoenhiken in Zuid-Tirol |

April – Mei – Juni

April was -wat weekendjes weg betreft- een hele drukke maand. We vierden Pasen met ons gezin op de ss Rotterdam, een geweldige accommodatie om te slapen. Niet veel later ging ik alleen (met andere bloggers, zonder gezin) een weekendje naar Laag Holland en aan het einde van de maand ging ik alleen met Jasper naar Dublin voor een weekendje qualitytime. Wat heb ik veel moois gezien in een maand tijd! Daarna begon ook het mooie zomerse weer, waardoor we regelmatig op pad gingen naar Duitsland. We vierden Moederdag bij Landal Aelderholt en niet veel later vierden we Fenne’s derde verjaardag!

In juni genoten we van 10 dagen all inclusive op Kreta: Eat, swim, sleep, repeat! Ik was zelfs nog zo ‘gek’ om te blijven sporten op vakantie en (nog gekker!) om daar zelfs een vlog over te maken. Nadat we weer een paar dagen thuis waren, kwamen we er achter dat onze hond Buddy ziek was. Het arme beestje kon niet meer plassen (blaasstenen) en moest geopereerd worden. Geloof me, zijn operatie was bijna duurder dan onze all inclusive gezinsvakantie.. Maar ondertussen is hij weer helemaal de oude! Later in juni hadden we wederom een primeur te pakken: we gingen voor het eerst naar een camping! We sliepen wel in een chalet, maar alsnog wel op een camping! Watersportcamping Heeg was perfect voor een weekendje in het mooie Friesland!

Zwemoutfits / Maudgeniet.nl

Weekendje Rotterdam met kinderen: slapen op ss Rotterdam | ★ Ontdek het mooie Laag Holland met een lelijke eend | ★ Suppen in Laag Holland | ★ De mooiste plekjes in Laag Holland | ★ Accommodatie: Landal Aelderholt in Aalden (Drenthe) | ★ Vakantieoverzicht: Eat, swim, sleep, repeat op Kreta! | ★ Vlog: Sporten op vakantie | ★ De spuit of het (honden)leven? | ★ Weekendje Friesland met kinderen: Watersportcamping Heeg |

Juli – Augustus – September

Ondertussen zijn we al over de helft van het jaar en is het nog steeds prachtig weer. We vieren Saar’s eerste verjaardag.. Huilen! Mijn baby is geen baby meer! En niet veel later gaan we wederom naar een camping: niet in een chalet, maar in een ingerichte tent. En dat op nog geen half uurtje rijden van ons vandaan! Ondertussen ontdekken we steeds meer leuke plekjes en uitjes in Duitsland en zijn we bijna vaker over de grens te vinden dan in ons eigen landje. 😉 Samen met mijn moeder ga ik een weekendje naar Münster. Ondanks dat het dat weekend ontzettend warm is, hebben we een heerlijk weekend! En oeps.. Het weekend er op ben ik weer een weekendje te vinden in Duitsland: samen met een vriendinnetje en haar dochter hebben we meidenweekend bij de Alfsee!

Voor heel eventjes is het dan afgelopen met de pret, want Fenne wordt geopereerd. Niet iets wat heel ernstig is, eerder iets heel onbenulligs. Haar duim staat krom en deze kan niet meer recht, om ontwikkelingsproblemen te voorkomen moet deze toch echt (operatief) worden rechtgezet. Ik schijt zeven kleuren in m’n broek, maar Fenne is sterker dan ooit – en daardoor ben ik TROTSER dan ooit. Wat een topper! We sluiten onze zomer af tijdens een weekje vakantie in Oostende. Ondanks dat we geen zomers weer hebben, hebben we wel een heerlijke relaxte vakantie. En op het moment dat we thuiskomen lijkt het wel alsof de zomer gewoon nog een keer begint! We leven praktisch buiten en gaan steeds meer naar het bos; genieten! Maar dit is ook het begin van de periode dat Saar steeds minder goed slaapt ‘s nachts.

Vakantie in Oostende met kleine kinderen / Maudgeniet.nl

Over de grens: Glamping bij Campingpark Haddorfer Seen | ★ Münster is de perfecte stad voor een citytrip! | ★ Over de grens: Slapen in een Germanenhaus bij Alfsee | ★ De operatie van Fenne | ★ Vakantie in Oostende met kleine kinderen | ★ Speeltip: Plopsaland De Panne (+ vlog!) |

Oktober – November – December

De laatste maanden hebben we vrijwel voor 95% buiten geleefd. Buiten spelen, buiten eten, veel wandelen en veel er op uit: op en top genieten als je het mij vraagt. Maar nu begint de herfst toch echt te komen. We gaan steeds meer wandelen met de kindjes, we plukken appels en ik maakte zelfs een toffe Herfst Bingo die massaal gedownload werd. We gaan -voor de verandering- nog een weekendje weg met ons viertjes en hebben zelfs daar nog heerlijk nazomers weer! In het eerste weekend van november ging ik samen met Stephanie van Wolferien.nl een weekendje uitwaaien op Schiermonnikoog, wát een fijn weekend was dat! De laatste maanden van het jaar waren verder relatief rustig: de gebroken nachten met Saar waren behoorlijk heftig, waardoor de focus even vooral op de kindjes lag. Maar gelukkig kan ik nu weer zeggen dat het weer beter gaat! Het einde van het jaar sluiten we letterlijk af met een laatste vakantie, zes dagen lang naar Duitsland!

Overnachten op Schiermonnikoog - Maudgeniet.nl

Herfst Bingo: naar buiten met kinderen | ★ Accommodatie: Landal De Hellendoornse Berg | ★ Overnachten op Schiermonnikoog: Villa Schier | ★ Nog even over die gebroken nachten.. |

Overzicht van 2018

Ik vond 2018 een heerlijk jaar! Dit jaar ben ik maar liefst 14 keer weg geweest: weekendjes weg in ons eigen mooie landje en net over de grens, maar ook leuke persreizen zoals de wintersport. En natuurlijk twee heerlijke vakanties met ons gezin. Op en top genieten! Van al die verschillende tripjes zijn we ook drie keer (en het laatste reisje ook nog) naar een vakantiepark geweest; nooit gedacht dat ik hier zo van zou genieten!

Maar behalve die vele tripjes zijn er natuurlijk ook zoveel meer mooie momenten geweest. We gingen regelmatig op pad net over de Duitse grens of in ons eigen mooie Twente. Heerlijk om er op uit te gaan met de meisjes. En de dagen dat we thuis bleven [gewoon om lekker thuis te spelen!] waren ook fijn. De mindere momenten (zieke Buddy, Fenne’s operatie en de vele slapeloze nachten met Saar) zijn we zo weer vergeten, want het was een topjaar! Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat we heel veel genieten met, maar vooral van de meisjes. Ze ontwikkelen zich allebei razendsnel: even knipperen met mijn ogen en ze zijn alweer gegroeid!

• Marcella

Wat een heerlijk jaar had je Maud! Leuk om het nog even te lezen, ook al is het al 11 januari. Ik hoop dat je weer zo’n fijn jaar tegemoet gaat. Geniet Maud!