Boekenreview: deze boeken las ik op Kos

Ik ben gek op lezen, maar neem er steeds weer veel te weinig tijd voor. Het is niet zo dat ik niet wil lezen, maar op de een of andere manier heb ik altijd andere prioriteiten. Maar als we op vakantie gaan, neem ik standaard mijn e-reader mee en haal ik de schade gelukkig weer goed in. Tijdens onze vakantie in Kos heb ik in een weekje tijd maar liefst vier boeken gelezen, wat heerlijk!

Ik heb vrijwel alleen maar boeken gelezen van bekende schrijfsters. Wat vond ik er van?

Boeken Kos

Nazomer – Esther Verhoef
Normaal gesproken ben ik spannende boeken gewend van Esther Verhoef. Maar met dit boek heeft ze bewezen dat ze ook andere mooie verhalen kan schrijven! In Nazomer kom je terecht in de wereld van High Fashion. En hoewel ik niks met mode of de high fasion wereld heb, vond ik dit een erg mooi boek. Je leest ieder hoofdstuk over het heden en over het verleden.

Als klein meisje uit een volksbuurt was modeontwerpster Vivian D (eigenlijk Claudia) altijd al druk met het ontwerpen van kleding en uiteindelijk is ze haar eigen kledinglijn begonnen. Grote groei heeft ze altijd tegen gehouden, maar door een foutje van haar compagnon begint haar bedrijf nu enorm te groeien. Haar merk wordt wereldwijd gelanceerd en ze beginnen met de New York Fashion Week. Maar op het moment dat zij op de rode loper moet verschijnen begint de twijfel toe te slaan.

» Bekijk Nazomer op Bol.com (€ 22,50)

Zondagochtend breekt aan – Nicci French
Dit boek is het zevende deel in de serie over Frieda Klein. Alle andere delen vond ik ontzettend spannend en ik keek ook echt uit naar het nieuwste deel. Nog maar één deel te gaan en dan is deze serie (helaas) afgelopen.

Frieda Klein is een psychotherapeute en komt op de een of andere manier altijd met de politie in aanraking. Dit keer vindt ze een lijk onder de vloer in haar eigen huis. Frieda roept al jaren lang dat Dean Reeve nog leeft en dit keer is er dan ook eindelijk bewijs en gaat de politie op zoek. Niet alleen Frieda is in gevaar, maar ook haar vrienden maken verschrikkelijke dingen mee.. Een ontzettend spannend boek!

» Bekijk Zondagochtend breekt aan op Bol.com (€ 14,99)

Het paradijs – Suzanne Vermeer
Voor zover ik weet, heb ik alle boeken van Suzanne Vermeer gelezen. Soms vind ik het heerlijk dat een boek niet zo diepgaand is, dat ik gewoon ‘mijn verstand op nul’ kan zetten en niet te veel hoef na te denken bij een boek. En dit is precies het geval bij de boeken van Suzanne Vermeer en zo ook bij Het Paradijs.

Mark, de zoon van Liza, gaat samen met zijn beste vriend Fedde naar Lesbos om de vluchtelingen te helpen. Vanuit daar gaan ze door naar Corfu voor een vakantie.. Na een aantal dagen krijgt Liza geen contact meer met Mark en komt er achter dat Fedde alweer in Nederland is. Ze is er van overtuigd dat er iets is gebeurd met Mark, maar volgens Fedde is hij gaan backpacken met een meisje. Liza gaat naar Corfu om uit te zoeken waar Mark is, maar komt terecht in een corrupte politieorganisatie en helaas komt ze niks te weten. Een jaar later wordt ze gebeld vanuit Griekenland en gaat weer op zoek naar Mark..

» Bekijk Het paradijs op Bol.com (€ 15,00)

Toen het donker werd – Simone van der Vlugt
Ik ben gek op de boeken van Simone van der Vlugt, maar op de een of andere manier vond ik deze toch een beetje tegenvallen. Vanaf het eerste hoofdstuk vond ik het niet realistisch genoeg en soms zelfs een beetje ver gezocht, maar toch bleef ik lezen..

Menno heeft een echte puberzoon en hij komt er achter dat zijn zoon gokschulden heeft. Om zijn zoon niet verder in de problemen te laten komen, besluit Menno om de schulden af te lossen. Echter loopt dit heel anders dan hij had verwacht; de schuldeisers willen steeds meer geld van hem. Via zijn advocaat schakelt hij iemand in om de problemen te stoppen, maar in plaats daarvan worden de problemen alleen maar erger.

» Bekijk Toen het donker werd op Bol.com (€ 19,99)

De afbeelding komt van Shutterstock. In dit artikel wordt gebruik gemaakt van affiliate links, meer informatie hierover vind je in mijn disclaimer

Sharing is caring!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+