Reizen tijdens de zwangerschap #2

Ik ben zo ontzettend gek op reizen en wil het liefste zoveel mogelijk van de wereld (en vooral Europa) zien. Toen ik zwanger was van Fenne had ik het geluk dat ik me behoorlijk fit voelde, waardoor ik nog regelmatig even weg kon. Ook tijdens de zwangerschap van Baby Nummer 2 heb ik heel veel mooie plekjes gezien!

Lees ook: Reizen tijdens de zwangerschap van Fenne

Bijna 5 weken zwanger in Barcelona
Het bedrijf waar ik werk bestond 125 jaar en dat werd gevierd met een weekendje naar Barcelona, ontzettend leuk! De woensdag voordat we vertrokken, kwam ik er achter dat ik zwanger was. Ik vond het ontzettend leuk natuurlijk, maar ook lastig met zo’n weekendje weg voor de boeg.. Tijdens zo’n weekendje worden de nodige drankjes gedronken en niemand mocht het nog weten, hihi. Ik moest de hele tijd smoesjes verzinnen waarom ik niet dronk en ’s morgens was ik ontzettend misselijk!

Weekendje Barcelona in foto’s (nov. 2016) | ★ Wat te doen in Barcelona.. | ★ Indrukwekkend: La Sagrada Familia in Barcelona | ★ Fietsen door Barcelona – aanrader! | ★ Bezoek de Tibidabo in Barcelona! | ★ Hotspot: Theehuis Caelum in Barcelona – aanrader! | ★ 5 redenen waarom je in het voorjaar naar Barcelona moet | ★ Een weekend Barcelona (mrt. 2015) | ★ Reisgids Barcelona |

Bijna 10 weken zwanger in Münster
Wat een heerlijk weekend was dit. Samen met Jasper ontdekte ik Münster, een ontzettend leuke stad en vooral in de maand december. Wel was ik dit weekend ontzettend moe.. En normaal gesproken kijk ik enorm uit naar hotel-ontbijtjes, maar nu was ik er veel te misselijk voor. Wat een gemiste kans, hihi!

Kerstmarkt Munster

Accommodatie: Hotel Mauritzhof in Münster | ★ Indrukwekkend: Türmerin von Münster | ★ Wat te doen in Münster.. » een complete cityguide | ★ Bezoek de kerstmarkten in Münster | ★ Een weekendje Münster in cijfers |

Bijna 11 weken zwanger in Middelburg
Samen met mijn vriendinnetje en twee andere bloggers (met ‘aanhang’) ontdekte ik Middelburg. Hoewel het een behoorlijk eindje rijden is voor ons (ruim 3 uur!), was het absoluut de moeite waard. Ik voelde me tijdens dit weekend goed; was ‘topfit’ en gelukkig niet misselijk. We hadden een gezellig weekend en hebben enorm genoten van de mooie stad. Hier kom ik graag nog eens terug!

Kerstsfeer in Middelburg Winterstad | ★ Accommodatie: B&B Slapen bij Scherp in Middelburg | ★ Wat te doen in Middelburg.. » een complete cityguide | ★ Wandelen door Middelburg | ★ 3 leuke steden voor een weekendje weg in Nederland |

18 weken zwanger in Den Haag
Op uitnodiging van Stayokay Den Haag ging ik met mijn zusje naar deze leuke stad. Dit was de eerste keer (shame on me) dat ik verbleef in een hostel. Na ongeveer 16 weken zwangerschap was mijn misselijkheid over, dus in Den Haag had ik hier gelukkig geen last meer van. Ook hield ik het allemaal nog prima vol en was ik nog behoorlijk fit. Wat fijn!

Doen in Den Haag

Wat te doen in Den Haag.. » een complete cityguide | ★ Den Haag ontdekken op de fiets | ★ Voor het eerst overnachten in een hostel| ★ Hotspot: Frites Atelier Amsterdam in Den Haag | ★ 3 leuke steden voor een weekendje weg in Nederland | ★ Stanley & Livingstone: de leukste winkel van Den Haag! |

21 weken zwanger in Mechelen
Met mijn zwangere lichaam had ik totaal geen zin om uitgebreid Carnaval te vieren. Op de valreep besloten we om een weekendje weg te gaan en we gingen naar Mechelen. Steden in België vind ik altijd ontzettend leuk om te bezoeken en ook Mechelen heeft ons niet teleurgesteld. Tijdens dit weekend was Madame niet in haar beste bui en soms behoorlijk ‘vervelend’. ’s Avonds was ik ontzettend moe en uitgeput en lag ik lekker op tijd in bed.

Mechelen

Wat te doen in Mechelen.. » een complete cityguide | Het Speelgoedmuseum in Mechelen » leuk voor jong én oud! | Accommodatie: Novotel Mechelen Centrum | ★ Zo maak je jouw weekendje in Mechelen nóg leuker! | ★ Plog: Een weekendje Mechelen in foto’s | ★ Hotspot: Hamburgerbar Il Cardinale in Mechelen

Bijna 24 weken zwanger in Oldenzaal
Dit telt eigenlijk niet als een ‘reis’ of ‘vakantie’, maar dit was voelde voor ons toch wel een beetje als een weekendje weg. Samen met Jasper ontdekte ik mijn eigen regio en we sliepen bij Hotel De Wilmersberg. Wat een prachtige locatie! Fijn om toch nog een beetje qualitytime te hebben met z’n tweetjes. Zo speelden we mooi voor toerist in eigen stad! 😉

28/29 weken zwanger in Ibiza
Deze vakantie zie ik echt een beetje als onze babymoon. Ik wilde nog zo graag een keer met z’n drietjes op vakantie en wat hebben we het hier fijn gehad! Ibiza is ontzettend mooi in de lente en we hadden heel veel geluk met het weer en lagen vooral veel aan het zwembad. Mijn buik begon in de laatste weken steeds meer te groeien en ook steeds meer ‘in de weg’ te zitten, hihi.

Es Vedra in Ibiza

★ Hippiemarkt Las Dalias in Ibiza | ★ Onze route(s) door Ibiza | ★ Lente in Ibiza | ★ Indrukwekkend: Es Vedra op Ibiza | ★ Accommodatie: Marble Stella Maris in Ibiza | ★ Een weekje Ibiza in foto’s | ★ Deze boeken las ik tijdens onze vakantie.. |

31 weken zwanger in Hezingen
Ook dit is niet echt een ‘reis’ of ‘vakantie’, maar samen met mijn vriendinnetje en onze dochtertjes speelden we de toerist in onze eigen regio. Er zijn zoveel mooie plekjes in Twente en ook hier was het heerlijk! We hadden een fijne accommodatie, bezochten een ijsboerderij en gingen lekker picknicken!

Accommodatie: Erve Scholten in Hezingen | ★ Toerist in eigen omgeving: meiden-niet-weekend-weg in Hezingen |

Bijna 36 weken zwanger in Amersfoort
Dit weekendje weg liep compleet anders dan verwacht.. Mijn vader had het leuke idee dat mijn moeder en ik nog even een weekendje weg zouden gaan voor de bevalling. Ik voelde me hartstikke goed, dus waarom niet? Na een hele gezellige en leuke dag kwam ik ’s avonds uiteindelijk toch terecht in het ziekenhuis met bloedingen. Gelukkig was er niks aan de hand en ging alles goed met mij en de baby. Maar mijn moeder moest alleen slapen in het fijne hotel en ik moest een nachtje in het ziekenhuis blijven. Wat een pech!

Amersfoort

En dan ook nog 3 tripjes afgezegd..
Ik heb ontzettend veel mogen zien en doen tijdens mijn zwangerschap, ontzettend fijn! In totaal ben ik 9x weg geweest, dat is gemiddeld 1x per maand, wauw! En dan heb ik ook nog drie tripjes afgezegd..

Met Kerst zouden we naar Antwerpen gaan; maar Fenne en ik waren helaas allebei ziek. In april zou ik, naast onze vakantie naar Ibiza, ook nog naar Laag Holland gaan én een weekend naar Spanje. Echter voelde ik me in de maand april totaal niet fit en was ik ontzettend moe en uitgeput; het leek me dus verstandiger om die tripjes af te zeggen. Achteraf gezien maar goed ook! 🙂

Disclaimer: Ik had gelukkig een makkelijke zwangerschap – voor zover dat kan – en voelde me heel goed. Zelfs in de laatste weken was ik nog behoorlijk mobiel en kon ik voor mijn gevoel de hele wereld nog aan. Mede daardoor kon ik deze tripjes nog maken. Ik besef me heel goed dat dit (helaas) niet voor iedereen het geval is.

Sharing is caring!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

2 thoughts on “Reizen tijdens de zwangerschap #2

1. Wauw, wat fijn dat je zo veel weg kon tijdens de zwangerschap! Ik wilde rond 23 weken met een vriendin naar Curaçao, maar het Zika-virus gooide roet in het eten. Het werd een weekendje Texel. Uiteindelijk maar goed ook, want ik hield toen al amper een fietstochtje vol. Ook heb ik eens een naar verhaal gehoord in mijn omgeving van een meisje die te vroeg beviel in het buitenland waar ze een heel ander beleid hebben dan hier in Nederland. Het kindje is toen overleden. Dat zou bij mij dus wel uitmaken met welke bestemming ik kies.
    Karin onlangs geplaatst…Review: Zarqa Pure Skin cream, cleansing tonic en cleansing washMy Profile

1. Ik heb inderdaad heel veel geluk gehad dat ik nog zoveel weg kon tijdens mijn zwangerschap. Hoewel het ene tripje een stuk soepeler verliep dan het andere, hihi. Wat balen dat jouw reis naar Curacao niet doorging! Moet je maar snel eens inhalen inderdaad.. En wat een ontzettend naar verhaal van het overleden kindje. 🙁 Bah! Zo zie je maar weer dat reizen tijdens de zwangerschap niet altijd leuk is!